3års trots

... Min hjärna kokar över.
Ibland blir jag så arg på den stora tösen att jag inte vet vart jag ska ta mig till.
Känner mig, vid de tillfällena, smått galen faktiskt. Man skulle troligtvis kunna se röken pysa ur öronen på mig.

När hon testar gränser .. fine. Gör så du.
Slit ner saker från borden. Riv ut alla vikta kläder. Måla på bordet du.. 
Där blir jag irriterad men placerar bara om dig.
Där får du sitta och ha tråkigt. Tills du förstått att de inte var något bra och ber om ursäkt.

Men när du gör illa din lillasyster med flit.. bara för att få se hur mamma reagerar...

Och när stackars lillasyster sedan får riktigt ont av dina hyss, så hon iltjuter och inte vet vart hon ska ta vägen av smärta.. 


Vad ska man göra? 
Jag.. vill plocka av mig huvudet och sparka iväg det långt åt skogen de gångerna.
Eller binda fast kuddar i dina armar.
Eller dunka min skalle mot en vägg.

Jag har inte klurat ut den perfekta lösningen  än..
Återkommer med det.

Under tiden .. så hoppas jag detta trots (som för övrigt varit de värsta hittills) gått över till imorgon.

Kommentera här: