Helger... inte min grej?

Jag vet inte vad som händer..
Men varje helg (i princip. Inte alla alla, men de flesta) verkar gå åt skogen.
Det är antingen trottsutbrott, migrän, sjuka barn, bråk eller superstress för mig..
Eller så är det jag som så gärna vill ha helgerna nästintill felfria att mina förväntningar fäller mig?  Anyhow..

Dagarna är ju inte helt åt skogen. Bara delar av dem.

Imorse var det såå tungt att kliva ur sängen av olika anledningar. En stor del var att lillsessan vaknat varje kvart hela natten? Whats up with that?  Och andra anledningar behöver vi inte ta upp här..

Jag tog med mig stora sessa och flydde hemmet ett tag vid lunchtid iallafall.
Jag kände inte för att sitta hemma eller laga lunch så vi gick en promenad och åt lunch ute. Bara hon och jag. Såå himla mysigt!
Jag njöt varje sekund.

Nu sitter jag med båda sessorna i soffan och tittar på en film för att varva ner de hyperaktiva. Verkar funka fint. Och jag kan andas lite. Och njuta. Njuta av mina fina barn!
Så.. ska väl uppskatta helgerna ändå kanske. Även om de inte är felfria 
// perfektionisten 

Kommentera här: