SÅ typiskt

Det är ju så himla typiskt..

Varje gång duden jobbar natt så ska båda kidsen helt plötsligt gå från BRA sömn på nätterna till kaos?

Jag somnade kring 23-23:30 igår (ja, får väl skylla mig själv men hade sån mysig tjejkväll med bestie) och stora sessan vaknade ilsket som ett bi vid 00. Hon var så arg och irriterad över något? 
Förstod inte riktigt vad som hände där.. Hon muttrade, röt till, slog i sängen och finurlade sig.. till 04. Då blev jag arg istället och försökte förklara på lugnaste sätt denna zombiemorsa kan att " det är natt. På natten sover man.. annars kommer du vara sååå trött på förskolan. Och på förskolan leker man ju, då måste du vara pigg och glad " .
Så efter det samtalet, lite mer bråk,  en katt och hundjakt och en kisspaus senare sov hon..
Tittade snabbt på klockan,  då var den kring 04..

Klockan 05 slår mini upp sina blå!
Vad händer?!

Inte många minuters sömn inatt alltså..

Sitter i soffan med en lika trött liten (verkar det som) medan stora sessan sover.

Får väl hinka i mig kaffe idag.. annars klarar jag de inte 

Kommentera här: