"Snygghelgen"



Min kärlek och jag firar 6 år denna månad (den 12e ish) så vi lånade ut barnen till mina föräldrar i fredags och kilade ut på stan och åt.

Det blev OLearys för oss då sambon ville visa allt han hade varit med och gjort där som elektriker under deras renovering. (och olearys är rätt gott. sen att det är nyrenoverat känns fräscht)
Vi skrattade, åt, pratade om allt mellan himmel och jord.
Kändes riktigt bra att ha lite tid, bara han och jag.

Sen åkte vi hem och åt godis och tittade på film.
Morgonen därpå skulle vi hämta kidsen och kila iväg på dop.

Så jag hade alltså en kväll och en morgon på mig att fixa till mig.
Plattade tillochmed håret inför dopet och insåg att det faktiskt inte tar så lång tid att fräna till sig som jag hade trott.
Jag hade fått för mig att det inte var någon ide att sminka mig eller fixa håret nu för tiden för att det tog för lång tid. Tid man inte har som småbarnsförälder.
Det tog inte alls någon tid!
Visst man får väl dela upp det i sektioner och vara beredd på lite pauser men att slänga på lite färg på läpparna tog ingen tid alls och gör ju susen för humöret :D

Jag lovar mig själv att piffa dig en tråkig dag med roligare smink. Jag kände mug rätt frän hela helgen :)

Kommentera här: