Nam nam nam

Jag har aldrig haft något emot att fika. Någonsin. 
Jag är så beroende av socker att det är läskigt (ibland iallafall).

Jag klarar mig bra utan bullar. Det är jag faktiskt inte så förtjust i. Wienerbröd går an men allt annat i "bullväg" kan jag lätt avstå.  Jag behöver inte heller äta glass, eller bakelser. Det kan jag också klara mig utan.
Om jag däremot skulle få för mig att tacka nej till chokladbollar eller kladdkaka kanske man borde oroa sig. Eller hurra av glädje? Det är lite vilket som.

Jag har sedan barnsben älskat chokladbollar och på senare dar  (nej så gammal är jag väl inte? ) har jag börjat föredra havrebollar mer.

För er som inte är så insatta så innehåller havrebollar mindre kakao, inget strösocker, mer kaffe, vaniljsocker och florsocker . Tror det är skillnaden va?

Stora skillnaden är ju smaken! 
Havrebollar är x 10 godare. Smakar mer vanilj och gräddig?  HUR kan jag ha missat det tidigare i livet?
Tack snälla farmor att du introducerade denna läckerbit för mig ett tag innan du lämnade oss  (hoppas du har det trevligt i himmelen med mycket fika).

Jag är så nöjd över receptet jag hittade att jag tog en kopia på den så den är sparad på mobilen. Mailade även över den till alla mina mailadresser ifall bilden skulle råka försvinna från min mobil OCH har överfört bilden på receptet till vår padda.. Im lovin it


(Bild tagen från mellisen med barnen idag. Tjejerna fick dela på EN havreboll och fick sina Mariekex och glas mjölk medan jag fick TVÅ havrebollar ! Mwahaha.. lite fördelar ska väl en mamma få ha)

Kommentera här: