Nytt kapitel - för tjejerna i familjen

Josåatte...

Det här med inskolningen av minibusan var ju inte direkt svårt.
Hon är så nöjd där så.
Leker med alla barnen, alla leksakerna, har redan suttit i de flesta pedagogers knä (frivilligt), bråkat med en pojke men klarat av att reda situationen själv utan kaos, blivit nattad i vagnen av en pedagog och äter utan problem.

Storsessan har väl haft det lite jobbigare.
Hon vet inte riktigt hur hon ska bete sig när jag är där. Hon är både glad och orolig.
Glad att mamma är där men orolig att jag ska vara borta om hon vänder sig om. 
Lite gnällig. Ni vet sådär som man bara kan vara med sin mamma. Hon har beklagat sig lite om att hon inte riktigt fick ordentlig plats vid samlingen, fel låtar sjöngs, pottan var obekväm osv. Jobbigt alltså.
Enligt pedagogerna så är hon inte så när jag inte är med utan spralliga glad och social, vilket låter mer som henne.

Så kan de gå ibland.

Imorgon ska farmorn vara med töserna på inskolningen och jag ska jobba igen!

Tisdagen gick fint på nya jobbet!
Jag fick en mjukstart då många barn på avdelningen är sjuka och deras utegård inte var direkt plogad.
Så det blev lite dans och pyssel inomhus. Ingen större ansträngning för en som gillar sånt där.
Jobbar med barn som är lite äldre än mina egna också och att kunna prata lite mer och bli förstådd på en högre nivå var ju trevligt.
Min storis är ju så extremt verbal nu för tiden och pratar väldigt långa avancerade meningar. Så hon är väl som en 3 åring hon med, men mini är fortfarande på 2ordskomandostadiet  (ajaj inte röra, gå ner, kom hit, sitt ner, titta där osv)

Mitt resurs barn och jag kommer nog komma bra överens :)
Klickade lite tror jag, eller bara för att jag var ny. Det visar sig! Haha.

Det var ändå trevligt att komma iväg lite. Tjäna pengar igen. Komma iväg från lägenheten!!
Andas på en promenad till och från  jobbet.
Optimala vore ju att bara behöva ha barnen  på dagis må-ons 9-14 typ. Men det här är bra det med! 

I will survive!


Kommentera här: