Lillasyster 3 månader!

 
Idag blev ju lillasyster L hela 3 månader!
Tiden flyger iväg! 
Det känns verkligen helskumt att det redan var 3 månader sedan dom snittade upp magen och livmodern på mig för att få ut tösen efter 2 dagars misslyckad igångsättning. Haha! Låter brutalt.. Mer brutalt än vad det faktiskt var.
Kejsarsnitt teamet var faktiskt riktigt smidiga, snabba och proffsiga.
Jag grät lättade, lyckliga tårar när jag fick höra hennes gråt för första gången.
Ä n t l i g e n var hon ute hos mig! Inte den lättaste graviditeten, om man får klaga lite. 
Men helt klart värt det i slutändan!
 
Lilla L är en lätt, nöjd bebis och har varit det sedan födeln.
Hon älskar att sova och sover fortfarande väldigt mycket om dagarna.
Hon är vaken ungefär 1-2h och sover sedan mellan 30min och 2h. 
Hon älskar att vara i vagnen. Så fort man sätter på henne fleeceoverallen och stoppar ner henne i vagnen så somnar hon. Mycket enkel att ta med överallt dvs.
Hon gråter inte vid påklädning, bad, dusch eller avklädning.
Om hon gråter så är det pga hunger, trötthet eller om något gör ont.
Hon äälskar redan sin storasyster. Bara hon hör henne så ler hon stort med hela ansiktet och sparkar med benen.
Hon är även mammas lilla kelgris. Vänder huvudet mot vart min röst nu befinner sig i rummet, alltid.
Jag kallar henne "lillknorran" då hon knorrar när hon sover. 
Nu för någon vecka sedan är det "sitta upp" eller "stå upp" som gäller.
Hon vill hela tiden sätta sig upp om man lägger henne på ryggen och gör dagligen "situps" i hopp om att kunna sätta sig själv ;) 
Håller man i hennes händer så reser hon sig upp om hon hittar något att streta fötterna mot.
Hon äter dock fortfarande var 3e timme, annars blir hon lite grinig. Gäller även nätterna.
Det sistnämnda hoppas jag glesas ut så fort vi får börja med smakisar och gröt :)
 
Hihi, känner på mig att min lilla tjockisbebis kommer älska mat.
All mat. Precis som hennes storasyster gjorde. (nu trottsar hon även om maten)
 
 
 
Jag älskar dig! Du ger mig sån glädje <3
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lisa:

Grattis till tremånaders flickan! Och vilken söt kanindräkt hon har på sig!

Svar: hihi, tack! Den är ursöt
jagotjejerna.blogg.se

Kommentera här: